Kako postati preizkušeni računovodja

Zakaj postati preizkušeni računovodja

Poslanstvo aktivnih preizkušenih računovodij in računovodkinj je zagotavljati pravilne, pravočasne, pregledne in etične računovodske storitve, ki organizacijam pomagajo pri uspešnem in skladnem poslovanju. Zavezani smo k vseživljenjskemu učenju, inovacijam in uporabi najboljših praks, da lahko deležnikom ponudimo zanesljive in prilagojene računovodske rešitve. S svojim delom prispevamo k stabilnosti, preglednosti in zaupanju v poslovanje. Odločitev za pridobitev naziva aktivni preizkušeni računovodja je odlična izbira za tiste, ki si želite stabilno, uspešno in hkrati strokovnih izzivov polno kariero v poslovnem svetu. Ta naziv ponuja številne prednosti.

  • Postali boste del vrhunske strokovne skupnosti. Slovenski inštitut za revizijo je nepridobitna organizacija, ki pod svojim okriljem že več kot 30 let združuje široko paleto strokovnih dejavnosti in več kot 1.000 strokovnjakov z različnih področij. Inštitut je član mednarodnih strokovnih organizacij s področij, ki jih pokrivajo stroke, ki delujejo v okviru inštituta: IFAC(International Federation of Accountants), Accountancy Europe,IVSC(International Valuation Standards Council)in TEGOVA(European Group of Valuers' Associations). Inštitut je tudi postavljavec (Standard Setter) Slovenskih računovodskih standardov (SRS). S pridobitvijo naziva preizkušeni računovodja se boste priključili ambiciozni in vrhunski strokovni skupnosti, ki vam ponuja stalno strokovno izpopolnjevanje, rast in osebni razvoj, pa ne samo na področju računovodstva, temveč tudi dostop do znanj, strokovnih rešitev in strokovnjakov z drugih, vendar z računovodstvom povezanih področij.
  • Strokovnost in ugled. Aktivni preizkušeni računovodje so priznani strokovnjaki na področju računovodstva in financ. Njihovo znanje in izkušnje so visoko cenjene tako v gospodarskih družbah kot v javnem sektorju. Kot aktivni preizkušeni računovodja boste pridobil priznano strokovno kvalifikacijo, ki vam bo prinesla ugled in spoštovanje v poslovnem svetu.
  • Raznolike karierne možnosti. Aktivni preizkušeni računovodje so iskani tako v velikih mednarodnih družbah kot v manjših družbah in javnih institucijah. Aktivni preizkušeni računovodje so ključni zaposleni v različnih dejavnostih, od javnega do zasebnega, in imajo priložnosti za delo v različnih panogah, vključno s financami, svetovanjem in podjetništvom. Imetnike nazivov najdemo med vodstvenim osebjem srednjih in velikih organizacij, med družbeniki in direktorji računovodskih servisov vseh velikosti, med vodji skupin in drugod. Naši aktivni člani so tudi profesorji računovodskih predmetov na najpomembnejših slovenskih fakultetah in sodni izvedenci za področje računovodstva.
  • Finančna stabilnost. Računovodje so vedno iskani strokovnjaki, kar pomeni, da boste deležni finančne stabilnosti in varnosti ter možnosti izbire zaposlitve.
  • Stalno učenje in razvoj. Poslovni svet se nenehno spreminja, zato se moramo tudi aktivni preizkušeni računovodje prilagajati novim trendom in zakonodaji. Ta poklic nudi odlične možnosti za strokovni razvoj in pridobivanje novih znanj. Poklic preizkušenega računovodje spodbuja stalno izobraževanje in strokovni razvoj, kar vam bo omogočilo, da ostanete v samem strokovnem vrhu svojega področja.
  • Prispevek k uspehu organizacij. Vaše delo bo neposredno vplivalo na uspeh organizacije, v kateri boste delovali, saj boste sodelovali pri poslovnem načrtovanju, analizah in poročanju, kar bo organizaciji omogočilo boljše poslovne odločitve.
  • Priložnosti za napredovanje. S pridobitvijo naziva preizkušenega računovodja si boste odprli vrata tudi za delo v mednarodnem okolju. Aktivni preizkušeni računovodje imajo številne možnosti za napredovanje v karieri, vključno z vodilnimi položaji in svetovalnimi vlogami. Pridobitev naziva preizkušeni računovodja vam tudi omogoča, da odločno stopite na samostojno podjetniško pot na področju računovodstva.

Če ste ambiciozni, analitični ter imate radi številke in poslovne izzive, je poklic preizkušenega računovodje odlična izbira za vas. S tem poklicem boste pripomogli k uspehu organizacije in hkrati gradili svojo uspešno kariero.

Kaj delamo aktivni preizkušeni računovodje

Aktivni preizkušeni računovodje svojim strankam ponujamo:

  • Računovodske storitve opravljamo knjigovodske storitve in pripravljamo računovodske izkaze in druga poročila. Sestavljamo razne obračune, povezane tako z računovodenjem kot tudi z obdavčitvijo. Varujemo in pripomoremo k rasti premoženja organizacij.
  • Računovodsko načrtovanje in analiziranje pomagamo pri pripravi poslovnih načrtov, proračunov in napovedi ter analiziramo finančne in druge podatke za podporo poslovnim odločitvam.
  • Skladnost in regulativa zagotavljamo, da organizacije delujejo v skladu z veljavno zakonodajo in regulativnimi zahtevami, spremljamo spremembe v zakonodaji in svetujemo glede potrebnih prilagoditev.
  • Svetovanje pri poslovnih transakcijah svetujemo in sodelujemo pri združitvah, prevzemih, prestrukturiranjih in drugih poslovnih transakcijah, vključno z vrednotenji podjetij ali sredstev in skrbnimi pregledi.
  • Upravljanje tveganj pomagamo pri prepoznavanju, ocenjevanju in upravljanju finančnih tveganj, da zmanjšamo negativne vplive na poslovanje.
  • Izobraževanje in usposabljanje izobražujemo in usposabljamo zaposlene glede računovodskih praks, finančnega upravljanja in skladnosti z zakonodajo.

Aktivni preizkušeni računovodje imamo ključno vlogo pri zagotavljanju finančne stabilnosti in uspeha organizacij ter posameznikov. 

Številke bodo vaše orodje, uspeh bo vaš cilj!

Razpis izobraževanja za pooblaščene ocenjevalce vrednosti strojev

I. Pravna podlaga

Pravna podlaga za izobraževanje, način izvedbe in drugo v tej zvezi so določeni v

  • Zakonu o revidiranju (Uradni list RS, št. 65/08, 63/13 – ZS-K, 84/18 in 115/21),
  • Statutu Slovenskega inštituta za revizijo (Uradni list RS, št. 68/19) ter
  • Pravilniku o pridobitvi potrdil o strokovnih znanjih za opravljanje nalog pooblaščenega ocenjevalca vrednosti strojev in opreme (odslej Pravilnik).

II. Izpitna komisija

Strokovni svet Inštituta je na seji 23. 9. 2024 imenoval izpitno komisijo v sestavi:

dr. Borut Bratina,
Dušan Hartman,
dr. Robert Horvat,
dr. Samo Javornik,
mag. Saša Jerman,
dr. Boštjan Kežmah,
dr. Urška Kežmah,
Mihael Kranjc,
mag. Alenka Krkovič,
Jurij Meze,
Vesna Milanovič,
dr. Barbara Mörec,
mag. Blaž Pate,
Jerneja Potočnik,
Darja Virjent,
Mateja Vrankar.

III. Izobraževalni program

Izobraževanje je sestavljeno iz dveh delov. V prvem delu opravlja kandidat izpite iz posameznih predmetov, v drugem pa predstavi in zagovarja zaključno delo ter ustno odgovarja na postavljena vprašanja.

Prvi del izobraževanja zajema

Predmet Nosilec Ure
Davčno pravo in obdavčitev pravnih oseb Jurij Meze 20
Gospodarsko pravo, pravo družb in upravljanje podjetij Dr. Borut Bratina 12
IT in pravne podlage elektronskega poslovanja Dr. Boštjan Kežmah 10
Mednarodni standardi računovodskega poročanja Dr. Robert Horvat 20
Notranje kontroliranje Jerneja Potočnik 10
Poklicna etika in poslovno komuniciranje Damjana Pondelek 6
Posebnosti računovodenja v drugih organizacijah Vesna Milanovič 17
Računovodenje in Slovenski računovodski standardi Dr. Robert Horvat 20
Računovodsko analiziranje Dr. Barbara Mörec 20
Sestavitev letnega poročila, konsolidiranje in revidiranje Mateja Vrankar 14
Trajnostno poročanje Darja Virjent 15
Skupaj 164

V drugem delu kandidat pred izpitno komisijo predstavi in zagovarja zaključno delo ter ustno odgovarja na postavljena vprašanja.

IV. Pogoji za vpis

K izobraževanju za pridobitev potrdila o strokovnih znanjih za opravljanje nalog pooblaščenega ocenjevalca vrednosti strojev in opreme se lahko prijavi kandidat, ki izpolnjuje tele pogoje:

  1. da je zaključil najmanj študijski program druge stopnje po zakonu, ki ureja visoko šolstvo oziroma ima najmanj tej stopnji enakovredno izobrazbo;
  2. da ima najmanj dve leti delovnih izkušenj na področju, ki zahteva strokovno znanje, potrebno za ocenjevanje nalog ocenjevanja vrednosti strojev in opreme;
  3. da ima visoko raven aktivnega znanja slovenščine;
  4. da ni bil pravnomočno obsojen za kaznivo dejanje zoper premoženje oziroma gospodarstvo in kazen še ni bila izbrisana iz uradne evidence.

Dokazila o izpolnjevanju pogojev za vpis

Izobrazba
Kandidat za vpis v izobraževanje navede v prijavnici fakulteto, na kateri je diplomiral, vpiše strokovni naziv in stopnjo izobrazbe, ki jo je pridobil, ter priloži kopijo ustrezne diplome.

Delovne izkušnje
Kandidat za vpis v izobraževanje v prilogi k vpisnici opiše delovne izkušnje. Navede tudi organizacijo, v kateri si je delovne izkušnje pridobil, in področje, na katerem si jih je pridobil.

V. Predavanja

Predavanja se bodo predvidoma začela v začetku leta 2026. Izobraževanje bomo organizirali, če bo vpisanih vsaj 15 kandidatov.

Kandidate, sprejete v izobraževanje, bomo o začetku in kraju predavanj pravočasno obvestili.

Predavanja bodo praviloma ob četrtkih in petkih popoldne ter sobotah dopoldne. V posameznih primerih tudi ob petkih dopoldne in izjemoma druge dni v tednu popoldne.

VI. Izpiti

Izpite ureja Pravilnik o pridobitvi potrdila o strokovnih znanjih za opravljanje nalog pooblaščenega ocenjevalca vrednosti nepremičnin.

Kandidat je lahko oproščen opravljanja izpita iz (dela) predmeta na podlagi izpita, ki ga je opravil na izobraževanju pri Inštitutu ali pri Ameriškem združenju ocenjevalcev (American Society of Appraisers), če njegova vsebina ustreza predmetniku iz tega pravilnika.

Kandidat uveljavlja oprostitev opravljanja izpita na posebnem obrazcu, na katerega vpiše

  • naziv izpita,
  • ime organizacije, pri kateri je opravil izpit,
  • datum, ko ga je opravil,
  • oceno.

Kandidat mora k izpitom, ki jih uveljavlja kot opravljene, priložiti tudi potrdilo o opravljenem izpitu in vsebino izpitov.

VII. Cene

Svet Inštituta je določil, da cena izobraževanja, brez vračunanega 22-odstotnega davka na dodano vrednost, znaša 3.666,00 €.

Vanjo so všteti stroški izobraževanja z izpiti in zagovorom zaključnega dela ter dostop do gradiva na zaprtem delu spletne strani Inštituta.

Kandidatom, ki so (delno) oproščeni opravljanja izpitov v okviru izobraževanja, se šolnina sorazmerno zmanjša le v primeru, da so vložili zahtevek za oprostitev opravljanja izpita ob vpisu v izobraževanje; v nasprotnem primeru se jim že plačana šolnina ne vrača.

Za vsako ponavljanje izpita se zaračuna 60,50 €; v ceno ni vračunan 22-odstotni davek na dodano vrednost. Za vsako ponavljanje zagovora zaključnega dela se zaračuna 550,00 €, v ceno ni vračunan 22-odstotni davek na dodano vrednost.

Stroške izobraževanja morajo kandidati plačati deset dni po izdaji predračuna. Če se kandidat izpiše iz izobraževanja v roku dveh mesecev po začetku izobraževanja, je upravičen do vračila 70 % plačane šolnine, če se iz izobraževanja izpiše do konca predavanj, pa je upravičen do vračila 20 % plačane šolnine. Pristojbino za ponovni zagovor je treba poravnati pred opravljanjem ponovnega zagovora.

Kandidati se vpišejo v izobraževanje po sledečem postopku:

  • Registrirajo se v študentski informacijski sistem SIS. Ob registraciji obvezno izpolnijo vsa vnosna polja.
  • Na seznamu izobraževanj najdejo izobraževanje, na katerega se želijo prijaviti.
  • S klikom na gumb Prijava na izobraževanje vnesejo podatke o plačniku in oddajo prijavnico.
  • Prijavnico natisnejo, podpišejo in skenirajo. Podpisano prijavnico skupaj z ostalimi zahtevanimi dokumenti oddajo s klikom na gumb "Dodaj priponke".

O sprejemu bodo kandidati pisno obveščeni.

Kandidati se za izobraževanje lahko prijavijo do 10. novembra 2025.

Dodatne informacije dobite na Slovenskem inštitutu za revizijo. Pokličete nas lahko po telefonu 01 568 55 54 ali nam pišete na info@si-revizija.si.