7. 2. 2025
Novoizvoljeni odbor preizkušenih notranjih revizorjev je kot eno izmed ključnih aktivnosti v svoji viziji razvoja sekcije PNR opredelil aktivno sodelovanje s člani sekcije pri kreiranju dobre prakse na področju notranjega revidiranja. Člane poziva, da odboru sporočijo, če imajo s katerim področjem svojega dela še posebej veliko izzivov in pričakujejo, da v okviru Odbora PNR pripravimo in uskladimo ustrezne strokovne rešitve, ki jim bodo v pomoč pri vsakodnevnem delu. Strokovne rešitve bomo objavljali tudi v reviji SIR*IUS, v rubriki Iz prakse v prakso. Z veseljem člane vključimo tudi v pripravo strokovnih rešitev in k razvoju stroke notranjega revidiranja.
21. 1. 2025
Konec decembra smo na IIA Global naslovili spodnje vprašanje oziroma dilemo:
V Sloveniji je prevladujoč dvotirni model korporativnega upravljanja – tj. z upravo in nadzornim svetom. Razmerje med tema organoma je zakonsko urejeno. Revizijska komisija je delovno telo nadzornega sveta, brez zakonske pristojnosti odločanja. Nadzorni svet ne more in ne sme upravi dajati nobenih navodil glede vodenja poslov. Nadzorni svet pa po zakonu soodloča (potrjuje) določene zadeve v zvezi z notranjo revizijo (temeljna notranjerevizijska listina, imenovanje, razrešitev vodje notranje revizije ipd.). Standardi GIAS, ki se uporabljajo od 2025 dalje, opredeljujejo board, vendar v definiciji ne naštejejo nadzornega sveta. V predlogi Standardov GIAS je v opredelitvi še bil naštet nadzorni svet, prav tako v preteklih Standardih. Glede uporabe Standardov GIAS je zato v Sloveniji dilema oziroma vprašanje, ali se zahteve oziroma naloge board-u, ki so vključene v tretjem področju Standardov GIAS (upravljanje notranje revizije) tiste naloge/odgovornosti, ki jih v slovenskem okolju opravlja nadzorni svet (kot nadzorni organ)?