Spletni seminar (zoom): OCENJEVANJE VREDNOSTI PROGRAMSKE OPREME
10.12.2025

V dobi digitalne transformacije postaja programska oprema za lastne potrebe ključno strateško sredstvo, katerega pravilno vrednotenje je bistveno za verodostojno finančno poročanje in strateško odločanje. Predstavili bomo metodologije za ocenjevanje življenjske dobe programske opreme ter določitev meril za funkcionalno, gospodarsko in fizično zastaranje, pa tudi ključ za določitev realne amortizacijske dobe in dobe, v kateri bo programska oprema ustvarjala koristi. Podrobno bomo pregledali smernice za računovodsko obravnavo stroškov izgradnje programske opreme za lastne potrebe. Prikazali bomo, kako pravilno določiti in kapitalizirati stroške v razvojni in operativni fazi ter zagotoviti skladnost z računovodskimi standardi (MSRS/SRS). Razumevanje tehnoloških značilnosti programske opreme in načinov, kako se v izkazih poslovanja evidentirajo stroški razvoja programske opreme, sta pomembni vhodni informaciji za ocenjevanje vrednosti lastne programske opreme. Programska oprema je neopredmeteno sredstvo z mnogo posebnostmi, ki od ocenjevalca vrednosti zahtevajo posebna znanja in pristope k ocenjevanju vrednosti, vključno s posebnostmi, povezanimi z načini in metodami ocenjevanja ter načini ocenjevanja tveganj. Seminar bo udeležencem ponudil znanja, ki jih potrebujejo pri računovodski obravnavi programske opreme ter v okviru obravnave programske opreme pri združitvah in prevzemih, reviziji ali pri ocenjevanju vrednosti programske opreme za tržno transakcijo.

 

Vsebina seminarja

Seminar bo razdeljen na tri vsebinske sklope, ki skupaj celovito obravnavajo računovodski, ocenjevalski in tehnično-družbeni vidik programske opreme.

1. Računovodska obravnava programske opreme
Osvetlili bomo ključne dileme računovodske obravnave lastno razvitih računalniških aplikacij – od razmejitve med raziskovalno in razvojno fazo do merjenja nabavne vrednosti in presoje gospodarskih koristi. Predstavljeni bodo praktični primeri iz prakse, s katerimi se organizacije srečujejo pri usredstvenju stroškov razvoja, ter razmislek o vplivu trenutnih računovodskih pravil na sliko finančnega položaja in poslovne uspešnosti.

2. Ocenjevanje vrednosti programske opreme
Ocenjevanje vrednosti programske opreme je kompleksen in interdisciplinaren proces. Na seminarju bomo predstavili osnovne načine in metode ocenjevanja vrednosti, najpogosteje uporabljene v praksi – na donosu zasnovani način in nabavnovrednostni način.
Na primerih bomo prikazali postopke ocenitve vrednosti programske opreme ter pojasnili, v katerih fazah postopka je potrebno sodelovanje s strokovnjaki računovodstva in informacijske tehnologije. Posebno pozornost bomo namenili učinku različnih vrst zastarelosti in vplivu funkcionalnosti programske opreme na njeno tržno in uporabno vrednost.

3. Življenjska doba programske opreme
Pomemben dejavnik, ki vpliva na vrednost programske opreme, je njena življenjska doba. Kakovost programske opreme – tako z vidika produkta kot njegove uporabe – lahko ocenimo po merljivih kriterijih, ki omogočajo oceno stanja produkta z različnih vidikov.
Predstavili bomo metodo za oceno življenjske dobe programske opreme, ki temelji na uveljavljenih mednarodnih standardih in vključuje več značilnosti in podznačilnosti, ki se lahko prilagodijo glede na namen ocenjevanja. Na praktičnih primerih bomo prikazali, kako posamezne kriterije ovrednotiti in uporabiti pri določanju korekcijskih faktorjev v postopku ocenjevanja.

 

Zakaj se udeležiti tega seminarja?

• Spoznali boste celovit pristop k računovodski in ocenjevalski obravnavi programske opreme.
• Pridobili boste konkretna orodja in metode za presojo gospodarskih koristi ter določanje vrednosti programske opreme.
• Razumeli boste, kako kakovost in življenjska doba vplivata na vrednotenje digitalnih rešitev.
• Udeležba je priložnost za izmenjavo izkušenj med strokovnjaki z različnih področij – računovodstva, ocenjevanja vrednosti in informacijske tehnologije.

9.00–10.30 Računovodska obravnava programske opreme
(dr. Barbara Mörec)
10.30–10.45 Odmor
10.45–12.15 Ocenjevanje vrednosti programske opreme
(mag. Marjeta Končar)
12.15–12.45 Odmor
12.45–14.15 Življenjska doba programske opreme
(dr. Tina Beranič in dr. Boštjan Kežmah)

Dr. Barbara Mörec

Dr. Barbara Mörec je preizkušena računovodkinja in docentka s področja računovodstva in revizije na Ekonomski fakulteti Univerze v Ljubljani. Je avtorica številnih znanstvenih in strokovnih prispevkov, ki se nanašajo na zunanje računovodsko poročanje, ter aktivno sodeluje na domačih in tujih strokovnih posvetih in konferencah, ki obravnavajo to problematiko. Na Ekonomski fakulteti v Ljubljani je nosilka dodiplomskih in podiplomskih predmetov s tega področja.

 

Mag. Marjeta Končar

Mag. Marjeta Končar je pooblaščena ocenjevalka vrednosti podjetij pri SIR in tudi članica Ameriškega združenja ocenjevalcev (ASA). Trenutno je zaposlena kot finančna direktorica Kirurgije Bitenc. V preteklosti je več let delovala v mednarodni svetovalni hiši Deloitte, kjer je v oddelku finančnega svetovanja vodila področje vrednotenj, ukvarjala pa se je tudi s skrbnimi pregledi, neodvisnimi pregledi poslovanja ter drugimi finančnimi storitvami. Na področju vrednotenj je izvajala vrednotenja podjetij za različne namene, kot so iztisnitev manjšinskih delničarjev, določitev menjalnega razmerja, vrednotenje za transakcijske namene, alokacija nakupne cene. Specializirala se je za ocenjevanje vrednosti neopredmetenih osnovnih sredstev (blagovnih znamk, baze kupcev …). Deluje tudi kot sodna izvedenka za finance in davke.

 

Tina Beranič

Tina Beranič je leta 2018 doktorirala iz računalništva in informatike na Univerzi v Mariboru. Tam je docentka in raziskovalka na Fakulteti za elektrotehniko in računalništvo. Leta 2017 je pridobila certifikat CISA ter leta 2020 še naziv PRIS. Dejavna je na področju programskega inženirstva, predvsem kakovosti programske opreme, pri raziskovalnem in pedagoškem delu pa se posveča tudi sistemom ERP.

 

Dr. Boštjan Kežmah

Dr. Boštjan Kežmah je preizkušeni revizor informacijskih sistemov ter sodni izvedenec in cenilec za informatiko in programsko opremo z izkušnjami s področja upravljanja, varnosti in revizije informacijskih sistemov, elektronskega poslovanja, metodologij razvoja varnih informacijskih rešitev in računalniške forenzike. Je predavatelj in avtor na mnogo dogodkih v Sloveniji in tujini, z bogatimi izkušnjami v zavarovalništvu, bančništvu, energetiki, telekomunikacijah. Kot član sekcije preizkušenih revizorjev informacijskih sistemov redno spremlja spremembe strokovnih in zakonskih podlag stroke in aktivno sodeluje pri njihovi razlagi. Je tudi član strokovnega sveta Slovenskega inštituta za revizijo.

Seminar bo od 9.00 dalje potekal preko aplikacije Zoom.

Povezavo na seminar in gradivo boste prejeli na dan seminarja 1 uro pred začetkom na elektronski naslov, ki ste ga navedli v prijavi.

Po prijavi boste v čakalnici počakali, da vas registriramo. Dostop vam bo omogočen, samo če boste prijavljeni s svojim imenom in priimkom. Vljudno prosimo, da imate ob začetku in po odmoru prižgano kamero.

O izvedbi vas bomo obvestili po elektronski pošti. Opozarjamo vas, da se morate, če boste morebiti zadržani, od seminarja odjaviti, sicer vam bomo zaračunali udeležnino. Obvestilo o odjavi pošljite na naslov info@si-revizija.si.

Udeležnina skupaj z gradivom znaša 329,40 € (22-odstotni davek na dodano vrednost je vračunan). Za aktivne imetnike strokovnih nazivov in imetnike dovoljenja za opravljanje nalog pooblaščenega ocenjevalca vrednosti oziroma kolektivne člane Slovenskega inštituta za revizijo (revizijske družbe, pooblaščene revizorje in pravne osebe) znaša udeležnina skupaj z gradivom 279,99 € (22-odstotni davek na dodano vrednost je vračunan), za kolektivne člane fizične osebe pa 296,46 €.

Podatke za plačilo seminarja prejmete po elektronski pošti.

• Za prijavljene več kot štiri udeležence iz iste družbe obračunamo 10 % popusta.
• Za prijavljene več kot štiri udeležence iz kolektivnega člana revizijske družbe ali kolektivnega člana pravne osebe obračunamo 20 % popusta.

Popusti se ne seštevajo, velja tisti, ki je višji.

Po določbah pravilnikov o priznanju dodatnega izobraževanja se pooblaščenim ocenjevalcem vrednosti ter preizkušenim računovodjem, preizkušenim notranjim revizorjem, preizkušenim revizorjem informacijskih sistemov, preizkušenim davčnikom in revizorjem, vpisanim v sezname aktivnih imetnikov nazivov, za seminar prizna 6 ur.

Za pooblaščene ocenjevalce vrednosti ima posvet oznako C.
Seminar je v skladu s soglasjem Agencije za javni nadzor nad revidiranjem za pooblaščene revizorje ovrednoten z oznako B.

Prijava enega uporabnika

Za prijavo je naprej potrebna registracija v naš sistem SIS. Ob registraciji vnesite svoje ime, priimek, geslo in elektronski naslov. Po uspešni registraciji lahko na portalu ali prek spodnje povezave dostopate do seminarja in se nanj tudi prijavite s klikom na gumb Prijava na seminar.

Prijava več oseb preko podjetja

  • Prva prijava

Za prijavo je naprej potrebna registracija v naš sistem SIS. V sistem naj se registrira ena oseba, ki bo upravljala podatke o podjetju in urejala prijavljene na seminar. Ob registraciji poleg osnovnih podatkov še obvezno izpolnite podatke o podjetju(na to podjetje bomo za vse prijavljene potem izstavili račune). 

Po registraciji na pregledu profila preverite podatke o podjetju in se pomaknite v meni za upravljanje podjetja s klikom na gumb Prijavi se kot upravljalec tega podjetja. Preverite ime podjetja in kliknite Shrani. Prikaže se nadzorna plošča za upravljanje podjetja. S klikom na gumb Uporabniki dostopate do vseh oseb, ki jih upravljate s tem računom. Dodajte potrebne uporabnike. Nato se vrnite na željeni seminar. Na dnu strani bo gumb, ki Vam bo omogočal prijavo prek podjetja. Na tem mestu boste lahko enostavno prijavili uporabnike.

  • Nadaljne prijave

Na dnu pregleda seminarja se bo nahajal gumb za prijavo prek podjetja. Nato se bo izpisal seznam uporabnikov. S klikom na gumb prijava boste uporabnika prijavili na izobraževanje.

Prijava Odjava