Seminar: MINIMALNI DAVEK
23.10.2024

Decembra lani je bil sprejet Zakon o minimalnem davku (Ur. l. RS, št. 131/2023; v nadaljnjem besedilu ZMD), ki se je začel uporabljati na začetku leta 2024. Zakon uvaja minimalni davek najmanj 15 % od nizkoobdavčenih dohodkov davčnih zavezancev. Uporabljal se bo za subjekte, ki so del domače ali mednarodne skupine, katere letni konsolidirani prihodki presegajo 750 milijonov EUR. Sistem minimalnega davka sestavljata povrhnji davek in domači povrhnji davek. Na enodnevnem seminarju bodo poleg uvodne predstavitve skupin, ki bodo zavezane za minimalni davek, ter specifičnega pojmovnika predstavljena pravila izračuna neto kvalificiranega dohodka in prilagojenih zajetih davkov. V zadnjem delu seminarja bodo predstavljena pravila o poenostavitvah izračunov minimalnega davka (varni pristani), pa tudi ugodnost vsebinske izključitve dohodkov (SBIE) in osnove vrstnega reda upoštevanja pravila za vključitev dohodkov, pravila o prenizko obdavčenih dobičkih in domačem povrhnjem davku.

9.00–9.45 Uvod v minimalni davek
Dominik Kuzma

Uvod v pravila Zakona o minimalnem davku: obseg skupin, zajetih v okvir minimalnega davka, pravila za določanje subjektov v sestavi, izključenih subjektov, kratek uvod v terminologijo minimalnega davka
9.45–10.30 Neto kvalificirani dohodek
Saša Jerman

Prilagoditev čistega poslovnega izida (dobička/izgube) za:
a. odhodek čistega davka (povečanje ali zmanjšanje)
b. izključene dividende (zmanjšanje)
c. izključene kapitalske dobičke ali izgube (povečanje ali zmanjšanje)
d. vključene dobičke ali izgube po metodi prevrednotenja (povečanje ali zmanjšanje)
e. dobičke ali izgube iz odprodaje sredstev in obveznosti, izključenih na podlagi 51. člena ZMD-ja (povečanje ali zmanjšanje)
f. asimetrične dobičke ali izgube iz naslova tujih valut (povečanje ali zmanjšanje)
g. po predpisih nepriznane odhodke (povečanje)
h. napake ali spremembe načel računovodenja, nastalih pred tekočim obdobjem (povečanje ali zmanjšanje)
i. vračunane odhodke za pokojnine (povečanje ali zmanjšanje)

Prilagoditev zneskov iz transakcij med povezanimi osebami po neodvisnem tržnem načelu
Dodelitev kvalificiranega dohodka ali izgube med glavnim subjektom in stalno poslovno enoto
Prerazporeditev kvalificiranega dohodka davčno transparentnega subjekta
Druge posebnosti, izjeme in možnosti
10.30–10.45 Odmor
10.45–11.30 Neto kvalificirani dohodek – nadaljevanje
Saša Jerman
11.30–12.15 Prilagojeni zajeti davki
Anja Koščak

Opredelitev zajetih davkov:
a. davki, evidentirani v računovodskih izkazih v zvezi z dohodkom ali dobičkom
b. davki, naloženi namesto splošno veljavnega davka od dohodkov pravnih oseb
c. davki, obračunani glede na zadržani čisti dobiček in lastniški kapital, vključno z davki na več elementov, ki temeljijo na dohodku in lastniškem kapitalu
d. davki na distribuirani dobiček, predpostavljene distribucije dobička in neposlovne odhodke, uvedene v okviru upravičenega sistema davčne distribucije

Prilagoditve zajetih davkov
12.15–13.00 Odmor
13.00–13.45 Odloženi davki
Saša Jerman

prilagoditve, odloženi davki pri prehodu v sistem minimalnega davka, pravila o ponovnem zajemanju odloženih davkov, vpliv vrednosti GloBE
13.45–15.00 Varni pristani, SBIE in pravila vrstnega reda (IIR, UTPR in QDMTT)
Dominik Kuzma

Pravila o poenostavitvah izračunov minimalnega davka (varni pristani), ugodnost vsebinske izključitve dohodkov (SBIE) in osnove vrstnega reda upoštevanja pravila za vključitev dohodkov, pravila o prenizko obdavčenih dobičkih in domačem povrhnjem davku

Mag. Saša Jerman

Mag. Saša Jerman ima več kot 30 let strokovnih izkušenj na področju davka, računovodstva in revizije. Njena prva zaposlitev je bila v Službi družbenega knjigovodstva (sedaj FURS) na področju nadzora, od leta 1994 v revizijski družbi Podboršek, k. d., kot pooblaščena revizorka in vodja revizijskih projektov, od leta 2000 je zaposlena v mednarodni revizijski družbi KPMG kot vodja davčnega in pravnega svetovanja. Od leta 2004 do 2007 je bila na Slovenskem inštitutu za revizijo odgovorna za področje davkov. Od konca leta 2007 ustanoviteljica, solastnica in direktorica družbe za davčne, računovodske in pravne storitve ter svetovanje in izobraževanje Jerman & Bajuk, d. o. o., je vodja zahtevnejših projektov s področja reorganizacije, statusnih preoblikovanj družb in davkov. Je predsednica Odbora preizkušenih davčnikov in predsednica Strokovnega sveta pri Slovenskem inštitutu za revizijo. Ima večletne izkušnje pri vodenju in izvedbi zahtevnih projektov na poslovnem, davčnem in revizijskem področju.

 

Mag. Dominik Kuzma

Mag. Dominik Kuzma se je šolal na Pravni fakulteti Univerze v Ljubljani, kjer je leta 2004 diplomiral. Takoj po študiju se je zaposlil na takratnem Posebnem davčnem uradu v Ljubljani in takrat opravil tudi pravniški državni izpit. Njegova nadaljnja pot ga je vodila na Ministrstvo za finance, kjer je delal na dohodninskem zakonodajnem področju in medtem opravil magisterij iz civilnega in gospodarskega prava na Pravni fakulteti Univerze v Ljubljani. Od leta 2014 do 2017 je z družino živel v tujini in opravil LL.M. iz gospodarskega in davčnega prava na pravni fakulteti v Dundeeju, Škotska, kjer je en semester tudi predaval. Po vrnitvi v Slovenijo je eno leto opravljal odvetniško kandidaturo pri Odvetniški družbi Fatur v Ljubljani. Potem ga je karierna pot vrnila k davkom, in sicer na FURS, kjer je bil od leta 2018 do leta 2023 davčni inšpektor na področju transfernih cen. V okviru tega dela se je kot delegat udeleževal tudi zasedanj OECD-ja, kjer je prvič prišel v stik z minimalnim davkom, s katerim se intenzivno ukvarja zadnje leto. Mag. Kuzma trenutno opravlja naloge v okviru Uprave za davke Generalnega finančnega urada in je delegat pri WP11 v okviru OECD-ja, ki je delovna skupina, odgovorna za pripravo vsebinskih rešitev v zvezi z minimalnim davkom.

 

Anja Koščak

Anja Koščak je od leta 2011 zaposlena na Finančni upravi RS, najprej v Pravni službi Generalnega finančnega urada, pozneje pa v Upravi za davke na Generalnem finančnem uradu. V okviru pristojnosti pravne službe se je najprej ukvarjala z implementacijo davčnih in upravnih postopkov, v okviru nalog Uprave za davke pa se je usmerila na področje davkov od dohodkov iz poslovanja ter obdavčitve kapitalskih dobičkov, v okviru katerih je izvajala naloge informiranja, pripravljala mnenja in zavezujoče informacije na področju ZDDPO-2 in ZDoh-2, med drugim tudi v povezavi s pravom gospodarskih družb, ter sodelovala pri pripravi zadevne zakonodaje in implementaciji informacijskih sistemov FURS-a. Več let je kot predavateljica sodelovala v izobraževalnem sistemu FURS-a na področju gospodarskega prava in davčnih postopkov. Med epidemijo covida-19 in energetske krize pa je bila odgovorna za celovito izvajanje finančnih ukrepov v pristojnosti FURS-a, namenjenih gospodarskim subjektom. Trenutno je delegatka pri WP11 v okviru OECD-ja, ki je delovna skupina, odgovorna za pripravo vsebinskih rešitev v zvezi z minimalnim davkom.

Seminar bo od 9.00 dalje potekal v predavalnici B.

O izvedbi vas bomo obvestili po elektronski pošti. Opozarjamo vas, da se morate, če boste morebiti zadržani, od seminarja odjaviti vsaj tri dni pred njegovo izvedbo, sicer vam bomo zaračunali udeležnino. Obvestilo o odjavi pošljite na naslov info@si-revizija.si. V primeru, da vam že pošljemo gradivo, vam zaračunamo 30 % udeležnine ne glede na razlog odpovedi.

Udeležnina skupaj z gradivom znaša 384,30 € (22-odstotni davek na dodano vrednost je vračunan). Za aktivne imetnike strokovnih nazivov in imetnike dovoljenja za opravljanje nalog pooblaščenega ocenjevalca vrednosti oziroma kolektivne člane Slovenskega inštituta za revizijo (revizijske družbe, pooblaščene revizorje in pravne osebe) znaša udeležnina skupaj z gradivom 326,65 € (22-odstotni davek na dodano vrednost je vračunan), za kolektivne člane fizične osebe pa 345,87 €.

Podatke za plačilo seminarja prejmete po elektronski pošti.

• za prijavo več kot 4 udeležencev iz iste družbe nudimo 10 % popusta;
• za prijavo več kot 4 udeležencev iz kolektivnega člana revizijske družbe ali kolektivnega člana pravne osebe nudimo 20 % popusta.

Popusti se med seboj ne seštevajo, velja tisti, ki je večji.

Po določbah pravilnikov o priznanju dodatnega izobraževanja se pooblaščenim ocenjevalcem vrednosti ter preizkušenim računovodjem, preizkušenim notranjim revizorjem, preizkušenim revizorjem informacijskih sistemov, preizkušenim davčnikom in revizorjem, vpisanim v sezname aktivnih imetnikov nazivov, za seminar prizna 7 ur.

Za pooblaščene ocenjevalce vrednosti ima posvet oznako B.
Seminar je v skladu s soglasjem Agencije za javni nadzor nad revidiranjem ovrednoten z oznako B.

Prijava enega uporabnika

Za prijavo je naprej potrebna registracija v naš sistem SIS. Ob registraciji vnesite svoje ime, priimek, geslo in elektronski naslov. Po uspešni registraciji lahko na portalu ali prek spodnje povezave dostopate do seminarja in se nanj tudi prijavite s klikom na gumb Prijava na seminar.

Prijava več oseb preko podjetja

  • Prva prijava

Za prijavo je naprej potrebna registracija v naš sistem SIS. V sistem naj se registrira ena oseba, ki bo upravljala podatke o podjetju in urejala prijavljene na seminar. Ob registraciji poleg osnovnih podatkov še obvezno izpolnite podatke o podjetju(na to podjetje bomo za vse prijavljene potem izstavili račune). 

Po registraciji na pregledu profila preverite podatke o podjetju in se pomaknite v meni za upravljanje podjetja s klikom na gumb Prijavi se kot upravljalec tega podjetja. Preverite ime podjetja in kliknite Shrani. Prikaže se nadzorna plošča za upravljanje podjetja. S klikom na gumb Uporabniki dostopate do vseh oseb, ki jih upravljate s tem računom. Dodajte potrebne uporabnike. Nato se vrnite na željeni seminar. Na dnu strani bo gumb, ki Vam bo omogočal prijavo prek podjetja. Na tem mestu boste lahko enostavno prijavili uporabnike.

  • Nadaljne prijave

Na dnu pregleda seminarja se bo nahajal gumb za prijavo prek podjetja. Nato se bo izpisal seznam uporabnikov. S klikom na gumb prijava boste uporabnika prijavili na izobraževanje.

Prijava Odjava