Spletni seminar (zoom): RAČUNOVODENJE POPUSTOV IZ POGODB S KUPCI IN NJIHOVA DAVČNA OBRAVNAVA
12.11.2024

Na seminarju bomo obravnavali računovodenje popustov, in sicer tako z vidika prodajalcev (pripoznavanje prihodkov) kot tudi z vidika kupcev (pripoznavanje stroškov, ugotavljanje nabavne vrednosti kupljenega blaga oziroma sredstev). Obdelali bomo vse tri osnovne tipe popustov:
a)  popuste, ki se odobrijo hkrati s prodajo blaga in/ali storitev (t. i. tekoči popusti),
b)  naknadne popuste (t. i. retroaktivni popusti),
c)  popuste za dodatno blago in/ali storitve.

V okviru prvih bomo podrobneje obdelali predvsem problematiko razporeditve popustov po posameznih izvršitvenih obvezah, kadar kupoprodajna pogodba vsebuje več kot samo eno izvršitveno obvezo. V povezavi z naknadnimi popusti bomo posebno pozornost namenili vprašanju, kdaj je takšne popuste treba računovoditi po pravilih za variabilno nadomestilo in kdaj ne, ter si podrobneje ogledali posamezne možnosti količinskih popustov, popustov iz naslova danih cenovnih jamstev, popustov iz naslova zgodnejšega plačila in tako imenovanih »cash-back« popustov. Kar se tiče popustov za dodatno blago in/ali storitve, bomo poleg podrobnejše predstavitve posameznih možnosti takšnih popustov in njihovega računovodenja posebno pozornost namenili računovodenju popustov iz naslova tako imenovanih bonitetnih shem oz. programov zvestobe (kartice zvestobe, točke zvestobe itd.).

Poleg računovodenja popustov bomo na seminarju problematiko popustov iz pogodb s kupci osvetlili še z davčnega vidika. Popuste bomo obravnavali z vidika DDPO-ja in poudarili razlikovanje s slabitvami, pretežni del časa pa namenili DDV vidiku popustov. Predstavili bomo vpliv različnih oblik popustov na davčno osnovo za DDV pri dobavitelju oziroma izvajalcu storitev (za tekoče popuste, finančne popuste za zgodnejše plačilo, za naknadne popuste zaradi reklamacij, zaradi obsega prodaje, zaradi prodajnih akcij itd.). Pojasnili bomo tudi ravnanje ob kupčevem delnem ali celotnem vračilu blaga. Predstavili bomo morebitne posebnosti glede popustov pri čezmejnih dobavah ter nabavah blaga in storitev. Obravnavali bomo tako vidik prodajalca kot vidik kupca, pa tudi zahteve glede izkazovanja popustov na računih ter poročevalske zahteve (knjiga prejetih in izdanih računov, rekapitulacijsko poročilo).

9.00–11.15 Računovodski vidik popustov iz pogodb s kupci
11.15–10.45 Odmor
11.45–14.00 Davčni vidik popustov iz pogodb s kupci

Dr. Robert Horvat

Dr. Robert Horvat je predavatelj in predstojnik usmeritve za računovodstvo in davščine na Ekonomsko-poslovni fakulteti Univerze v Mariboru ter predsednik Komisije za SRS-je in član Strokovnega sveta Slovenskega inštituta za revizijo. Je avtor številnih znanstvenih in strokovnih prispevkov o računovodenju in reviziji ter nosilec več študijskih predmetov s tega področja.

 

Mag. Saša Jerman

Mag. Saša Jerman ima več kot 30 let strokovnih izkušenj na področju davka, računovodstva in revizije. Njena prva zaposlitev je bila v Službi družbenega knjigovodstva (sedaj FURS) na področju nadzora, od leta 1994 v revizijski družbi Podboršek, k. d., kot pooblaščena revizorka in vodja revizijskih projektov, od leta 2000 je bila zaposlena v mednarodni revizijski družbi KPMG kot vodja davčnega in pravnega svetovanja. Od leta 2004 do 2007 je bila na Slovenskem inštitutu za revizijo odgovorna za področje davkov. Od konca leta 2007 je ustanoviteljica, solastnica in direktorica družbe za davčne, računovodske in pravne storitve ter svetovanje in izobraževanje Jerman&Bajuk, d. o. o., kjer vodi družbo in izvaja zahtevnejše projekte s področja reorganizacije, statusnih preoblikovanj družb in davkov. Je predsednica Odbora preizkušenih davčnikov in predsednica Strokovnega sveta pri Slovenskem inštitutu za revizijo. Ima večletne izkušnje pri vodenju in izvedbi zahtevnih projektov na poslovnem, davčnem in revizijskem področju.

Seminar bo od 9.00 dalje potekal preko aplikacije Zoom.

Povezavo na seminar in gradivo boste prejeli na dan seminarja 1 uro pred začetkom na elektronski naslov, ki ste ga navedli v prijavi.

Po prijavi boste v čakalnici počakali, da vas registriramo. Dostop vam bo omogočen, samo če boste prijavljeni s svojim imenom in priimkom. Vljudno prosimo, da imate ob začetku in po odmoru prižgano kamero.

O izvedbi vas bomo obvestili po elektronski pošti. Opozarjamo vas, da se morate, če boste morebiti zadržani, od seminarja odjaviti vsaj tri dni pred njegovo izvedbo, sicer vam bomo zaračunali udeležnino. Obvestilo o odjavi pošljite na naslov info@si-revizija.si. V primeru, da vam že pošljemo gradivo, vam zaračunamo 30 % udeležnine ne glede na razlog odpovedi.

Udeležnina skupaj z gradivom znaša 329,40 € (22-odstotni davek na dodano vrednost je vračunan). Za aktivne imetnike strokovnih nazivov in imetnike dovoljenja za opravljanje nalog pooblaščenega ocenjevalca vrednosti oziroma kolektivne člane Inštituta (revizijske družbe, pooblaščene revizorje in pravne osebe) znaša udeležnina skupaj z gradivom 279,99 € (22-odstotni davek na dodano vrednost je vračunan), za kolektivne člane fizične osebe pa 296,46 €.

Podatke za plačilo seminarja prejmete po elektronski pošti.

• za prijavo več kot 4 udeležencev iz iste družbe nudimo 10 % popusta;
• za prijavo več kot 4 udeležencev iz kolektivnega člana revizijske družbe ali kolektivnega člana pravne osebe nudimo 20 % popusta.

Popusti se med seboj ne seštevajo, velja tisti, ki je večji.

Po določbah pravilnikov o priznanju dodatnega izobraževanja se pooblaščenim ocenjevalcem vrednosti ter preizkušenim računovodjem, preizkušenim notranjim revizorjem, preizkušenim revizorjem informacijskih sistemov, preizkušenim davčnikom in revizorjem, vpisanim v sezname aktivnih imetnikov nazivov, za seminar prizna 6 ur.

Za pooblaščene ocenjevalce vrednosti ima posvet oznako B.
Seminar je v skladu s soglasjem Agencije za javni nadzor nad revidiranjem za pooblaščene revizorje ovrednoten z oznako  A (področje računovodenje).

Prijava enega uporabnika

Za prijavo je naprej potrebna registracija v naš sistem SIS. Ob registraciji vnesite svoje ime, priimek, geslo in elektronski naslov. Po uspešni registraciji lahko na portalu ali prek spodnje povezave dostopate do seminarja in se nanj tudi prijavite s klikom na gumb Prijava na seminar.

Prijava več oseb preko podjetja

  • Prva prijava

Za prijavo je naprej potrebna registracija v naš sistem SIS. V sistem naj se registrira ena oseba, ki bo upravljala podatke o podjetju in urejala prijavljene na seminar. Ob registraciji poleg osnovnih podatkov še obvezno izpolnite podatke o podjetju(na to podjetje bomo za vse prijavljene potem izstavili račune). 

Po registraciji na pregledu profila preverite podatke o podjetju in se pomaknite v meni za upravljanje podjetja s klikom na gumb Prijavi se kot upravljalec tega podjetja. Preverite ime podjetja in kliknite Shrani. Prikaže se nadzorna plošča za upravljanje podjetja. S klikom na gumb Uporabniki dostopate do vseh oseb, ki jih upravljate s tem računom. Dodajte potrebne uporabnike. Nato se vrnite na željeni seminar. Na dnu strani bo gumb, ki Vam bo omogočal prijavo prek podjetja. Na tem mestu boste lahko enostavno prijavili uporabnike.

  • Nadaljne prijave

Na dnu pregleda seminarja se bo nahajal gumb za prijavo prek podjetja. Nato se bo izpisal seznam uporabnikov. S klikom na gumb prijava boste uporabnika prijavili na izobraževanje.

Prijava Odjava