9.1.2025 -10.1.2025
Vabimo vas na jubilejno, 25. dvodnevno davčno konferenco Slovenskega inštituta za revizijo, ki bo v začetku januarja 2025 v Portorožu. Četrt stoletja je minilo, odkar je Slovenski inštitut za revizijo organiziral prvo davčno konferenco, in medtem je postala strokovno davčno srečanje, ki se ga je vredno udeležiti.
Konferenco bodo aktivno sooblikovali in pripomogli k njeni strokovnosti vidni predstavniki sodne, zakonodajne in izvršilne oblasti. Davčni sistem v Sloveniji je v stalnem pričakovanju večje davčne reforme, od katere gospodarstvo pričakuje tudi spremembe pri obdavčitvi stroškov dela. Zato bo na konferenci organizirana okrogla miza Je davčna razbremenitev stroškov dela v Sloveniji mogoča? Gre za enega od bistvenih dejavnikov davčnega sistema v Republiki Sloveniji, za katerega gospodarstveniki že dalj časa opozarjajo, da zavira konkurenčnost slovenskega gospodarstva, hkrati pa primerjalno s sosednjimi državami ni konkurenčno pri privabljanju tujih investicij. Okrogle mize se bodo udeležili minister za finance, predstavniki ministrstva, pristojnega za gospodarstvo, Gospodarske zbornice Slovenije in gospodarstva. Ministrstvo za finance bo predstavilo še druge izzive pri spreminjanju davčnega sistema, prav tako pa bomo na konferenci navedli ključne rešitve že uveljavljenega povsem novega globalnega minimalnega davka ter spremembe v sistemu davka na dodano vrednost (prva veljavna za leto 2024, druga pa za leto 2025). Ustavno, vrhovno in upravno sodišče smo zaprosili za poudarke iz sodne prakse na področjih, ki stalno zaposlujejo davčne strokovnjake in davčno upravo, natančneje na področju ustavnopravne razlage dohodka po ZDoh-2, pa glede razmejitvenih kriterijev za posamezno vrsto dohodka po tem zakonu in hkrati tudi vedno aktualno sodno razlago nedopustnega davčnega izogibanja. Vodstvo davčnega organa smo zaprosili za predstavitev načrtov za prihodnost in obenem za poudarke ugotovitev v že izvedenih davčnih postopkih. Ne nazadnje bodo davčni strokovnjaki poglobljeno razpravljali o davčnem postopku, transfernih cenah, obdavčitvi z dohodnino in o drugih aktualnih davčnih temah.
Konferenca je namenjena strategom davčne politike, davčni upravi, sodiščem Republike Slovenije, direktorjem, davčnim, finančnim in računovodskim strokovnjakom v podjetjih in institucijah, davčnim svetovalcem, pa revizorjem, ocenjevalcem in vsem drugim, ki se pri svojem delu pogosteje srečujejo z davčnimi problemi, tako domačimi kot tudi mednarodnimi. Predavatelji so priznani davčni in pravni strokovnjaki s posameznih področij, zato pričakujemo, da bo vzdušje na konferenci ustvarjalno in delovno.
Veselimo se srečanja in strokovne razprave z vami.
1. dan: četrtek, 9. januar 2025
9.00–9.15 | Otvoritev konference in razglasitev novih preizkušenih davčnikov Dr. Samo Javornik in mag. Saša Jerman, Slovenski inštitut za revizijo |
9.15–10.00 | Aktualni izzivi sprememb v davčni politiki Mag. Katja Božič, državna sekretarka, Ministrstvo za finance |
10.00–10.45 | Aktualne aktivnosti in načrt dela Finančne uprave Republike Slovenije Peter Grum, Generalni direktor Finančne uprave Republike Slovenije |
10.45–11.15 | Odmor Volitve odbora sekcije preizkušenih davčnikov |
11.15–12.00 | Novosti v ZDDV-1 od 1. januarja 2025 dalje, s poudarkom na obračunu in plačilu DDV-ja za skupino povezanih oseb Mag. Rosana Dražnik, Finera svetovanje, d. o. o. |
12.00–12.45 | Zastaranje v davčnem postopku Mag. Blaž Pate, LL.M., Odvetniška pisarna Blaž Pate & Partnerji, d. o. o. |
12.45–13.30 | Novejša sodna praksa Upravnega sodišča o davčnih zlorabah Alenka Dolinšek, Upravno sodišče Republike Slovenije |
13.30–15.00 | Kosilo |
15.00–17.00 | Okrogla miza: Je razbremenitev stroškov dela v Sloveniji realna? Razprava na okrogli mizi |
18.00 | Odhod avtobusa izpred hotela |
19.00 | Ogled vinske kleti Santomas z degustacijo |
2. dan: petek, 10. januar 2025
9.00–9.45 | Davčna obravnava stroškov v zvezi z zagotavljanjem promocije zdravja na delovnem mestu Bara Gradišar, Deloitte svetovanje, d. o. o. |
9.45–10.30 | Vnaprejšnji cenovni (APA) sporazumi: sredstvo za zagotavljanje davčne gotovosti transfernih cen Marko Mehle, KPMG svetovanje, d. o. o. |
10.30–11.15 | Ugotovitve FURS v izvedenih inšpekcijskih davčnih nadzorih in načrtovani davčni postopki Predstavnik Finančne uprave Republike Slovenije |
11.15–11.30 | Odmor |
11.30–12.15 | Efektivna davčna stopnja za izračun minimalnega (povrhnjega) davka Mag. Saša Jerman, Jerman&Bajuk, d. o. o. |
12.15–13.00 | Razmejitev med različnimi vrstami dohodkov po ZDoh-2 v sodni praksi Dr. Erik Kerševan, Vrhovno sodišče Republike Slovenije |
13.00–13.45 | Obstoječa ustavnosodna razlaga pojma dohodek po Zakonu o dohodnini Dr. Neža Kogovšek Šalamon, Ustavno sodišče Republike Slovenije |
13.45–14.00 | Zaključek konference |
Marko Mehle, univ. dipl. ekon., je zaposlen pri KPMG poslovno svetovanje, d. o. o., kot vodja davčnega in pravnega svetovanja z nazivom partner. S prvim oktobrom lanskega leta pa je zaradi poslovne integracije KPMG Slovenije s KPMG Hrvaško in KPMG BIH prevzel še funkcijo vodje za davčno in pravno svetovanje v celotni integrirani poslovni enoti, ki posluje pod imenom KPMG Adria. Marko se je KPMG-ju pridružil aprila 2014, pred tem pa je svojo karierno pot zaključil na FURS-u (takratni DURS) kot inšpektor svetnik in namestnik vodje oddelka za transferne cene. Od leta 2007 se intenzivno ukvarja s področjem transfernih cen, nekdaj v vlogi davčnega nadzora, zadnjih deset let pa v vlogi svetovalca – partnerja predvsem velikim mednarodnim podjetjem. Redno objavlja strokovne članke s področij transfernih cen in predava za ugledne strokovne ustanove predvsem v Sloveniji in na Hrvaškem. Marca 2013 ga je Vlada Republike Slovenije kot specializiranega strokovnjaka s področja transfernih cen imenovala za neodvisnega člana svetovalnega odbora (arbitra) v okviru Konvencije o odpravi dvojnega obdavčevanja v zvezi s preračunom dobička povezanih podjetij (Convention 90/435/EEC).
Blaž Pate je odvetnik, specialist za davčno pravo. Pretežno se ukvarja z davčnim pravom. Je avtor številnih člankov ter predavatelj na področju davkov.
Mag. Saša Jerman ima več kot 30 let strokovnih izkušenj na področju davka, računovodstva in revizije. Njena prva zaposlitev je bila v Službi družbenega knjigovodstva (sedaj FURS) na področju nadzora, od leta 1994 v revizijski družbi Podboršek, k. d., kot pooblaščena revizorka in vodja revizijskih projektov, od leta 2000 je zaposlena v mednarodni revizijski družbi KPMG kot vodja davčnega in pravnega svetovanja. Od leta 2004 do 2007 je bila na Slovenskem inštitutu za revizijo odgovorna za področje davkov. Od konca leta 2007 ustanoviteljica, solastnica in direktorica družbe za davčne, računovodske in pravne storitve ter svetovanje in izobraževanje Jerman&Bajuk, d. o. o., je vodja zahtevnejših projektov s področja reorganizacije, statusnih preoblikovanj družb in davkov. Je predsednica Odbora preizkušenih davčnikov in podpredsednica Strokovnega sveta pri Slovenskem inštitutu za revizijo. Ima večletne izkušnje pri vodenju in izvedbi zahtevnih projektov na poslovnem, davčnem in revizijskem področju.
Rosana Dražnik, Finera svetovanje, d. o. o., je magistra davčnega prava in imetnica licence za preizkušeno davčnico pri Slovenskem inštitutu za revizijo. Pri svojem delu se vsakodnevno srečuje z davčnimi žulji s področja obdavčitve pravnih in fizičnih oseb ter mednarodnih davkov, njeno specialno področje dela pa je davek na dodano vrednost. Kot davčna svetovalka in zastopnica zavezancev v davčnoinšpekcijskih nadzorih si je nabrala bogate izkušnje, ki jih na seminarjih v deli z udeleženci. Objavila je številne članke o davčni tematiki.
Mojca Bartol Lesar je mag. posl. ved in dela kot partnerica davčnega in pravnega oddelka pri mednarodni družbi PwC Svetovanje, d. o. o. Ukvarja se z vsemi vrstami davkov, specializirana pa je za svetovanje na področju DDV-ja, predvsem v mednarodnih transakcijah. Ima več kot 20 let izkušenj s svetovanjem mednarodnim podjetjem in korporacijam. Pri delu redno sodeluje v čezmejnih projektnih skupinah in vodi skrbne preglede. Je predavateljica na Ekonomski fakulteti v Ljubljani, redno pa objavlja tudi članke z davčnega področja in predava na konferencah Slovenskega inštituta za revizijo.
Dr. Erik Kerševan. vrhovni sodnik, Vrhovno sodišče RS. Leta 2001 je magistriral ter leta 2003 doktoriral z disertacijo z naslovom "Sodni nadzor nad upravo" in v svoji poklicni poti dolgo predaval na Pravni fakulteti Univerze v Ljubljani. Sodeloval je pri mnogih znanstveno raziskovalnih projektih in pri pripravi nove sistemske zakonodaje s področja upravnega prava. V okviru svojega znanstveno-raziskovalnega dela je reden predavatelj na znanstvenih in strokovnih konferencah doma in v tujini ter je avtor številnih znanstvenih del s področja upravnega in davčnega prava. V letu 2015 izvoljen na funkcijo vrhovnega sodnika. Za souredništvo pri pripravi novega komentarja Zakona o splošnem upravnem postopku je v letu 2020 prejel nagrado pravnika leta Zveze društev pravnikov. Je tudi član Upravnega odbora Združenja vrhovnih upravnih sodišč Evropske unije. Na Upravnem oddelku Vrhovnega sodišča predseduje senatom v davčnih zadevah.
Mag. Katja Božič ima bogate strokovne in vodstvene izkušnje iz različnih delov finančnega sistema. Po izobrazbi je magistrica ekonomskih znanosti s področja poslovodenja bank in ima naziv državni revizor.
Karierno pot je začela v Banki Slovenije in borzno-posredniški družbi Poteza. V Bank Austria Creditanstalt je vodila oddelek za osebno bančništvo. Kot direktorica sektorja poslovanja s podjetji v Gorenjski banki je leta 2014 sodelovala pri pripravi in izvedbi ukrepov prestrukturiranja banke. Vodila je tudi lastno podjetje za poslovno in finančno svetovanje.
V obdobju od 2005 do 2012 je bila zaposlena na Ministrstvu za finance. Kot generalna direktorica direktorata za finančni sistem je bila pristojna za koordinacijo priprave predlogov zakonskih predpisov s področja finančnega sistema in urejanje odnosov z mednarodnimi finančnimi institucijami. Sodelovala je pri pristopnih pogajanjih Slovenije k Organizaciji za gospodarsko sodelovanje in razvoj in prvem slovenskem predsedovanju Svetu Evropske unije leta 2008. Na ravni Evropske unije je bila članica ekonomsko-finančnega odbora, odbora za finančne storitve in evropskega bančnega odbora.
Katja Božič ima tudi bogate upravljavske izkušnje. Bila je direktorica v svetu direktorjev Evropske investicijske banke v Luksemburgu, članica nadzornega sveta Nove Ljubljanske banke in nadzornega sveta Abanke Vipa ter članica strokovnega sveta Agencije za zavarovalni nadzor.
Pred imenovanjem za državno sekretarko je bila zaposlena na Računskem sodišču kot vrhovna državna revizorka, pristojna za revidiranje vladnih proračunskih uporabnikov, kjer je med drugim koordinirala izvedbo revizij predloga zaključnega računa proračuna Republike Slovenije in pravilnosti izvršitve državnega proračuna za leta 2020, 2021 in 2022.
Peter Grum je po izobrazbi je univerzitetni diplomirani pravnik. Na Finančni upravi in njeni predhodnici Davčni upravi je bil zaposlen 14 let, od leta 2006 do leta 2020.
Na Davčni upravi (Davčnemu uradu Ljubljana) se je kot pripravnik na oddelku za pravne naloge zaposlil leta 2006. Naloge je nato opravljal na Generalnem davčnem uradu na oddelku za dohodnino in prispevke in v Službi generalnega direktorja. Leta 2011 je v Upravi za davčno računovodstvo in finance vodil sektor za davčne finance. Leta 2012 je postal vodja Službe generalnega direktorja na Generalnem davčnem uradu, leta 2014 pa namestnik generalnega direktorja Finančne uprave. Ta položaj je zasedal vse do oktobra 2020, ko je postal generalni direktor Direktorata za informatiko na Ministrstvu za javno upravo. To mesto je zasedal do 10. 6. 2022, ko je postal vršilec dolžnosti generalnega direktorja Finančne uprave. Vlada ga je imenovala za generalnega direktorja Finančne uprave, in sicer za pet let, od 10. decembra 2022 do najdlje 9. decembra 2027 z možnostjo ponovnega imenovanja.
Na Finančni upravi (prej Davčni upravi) je vodil številne delovne skupine, ki so se med drugim ukvarjale s prenovo informacijskega sistema Davčne uprave, oblikovanjem načrta integritete v Finančni upravi, uvedbo davčnih blagajn, reorganizacijo Finančne uprave, vzpostavitvijo mobilne aplikacije eDavki in tako dalje. Med obdobjem pandemije covida-19 je na Finančni upravi vodil različne projekte za vzpostavitev finančne pomoči davčnim zavezancem, bil pa je tudi eden ključnih akterjev pri vzpostavitvi sistema unovčevanja turističnih bonov.
Neža Kogovšek Šalamon je na Pravni fakulteti Univerze v Ljubljani diplomirala leta 2002 in doktorirala leta 2011, magistrirala pa je na Univerzi Notre Dame v ZDA leta 2004. Od leta 2005 do 2018 je bila zaposlena kot raziskovalka in višja znanstvena sodelavka na Mirovnem inštitutu, zasebnem raziskovalnem zavodu. Šest let je bila direktorica inštituta. Od 2018 do 2022 je bila vodja pravnega oddelka v uradu Zagovornika načela enakosti, državnega organa za varstvo pred diskriminacijo. Ukvarja se z različnimi tematikami upravnega, ustavnega in evropskega prava. Od januarja 2023 opravlja funkcijo ustavne sodnice, je članica upravnega senata in podpredsednica Ustavnega sodišča.
Bara Gradišar se je družbi Deloitte Slovenija pridružila v letu 2012. Kot vodja področja za osebno obdavčitev se ukvarja z osebnimi davki in prispevki za socialno varnost, delovno zakonodajo ter zakonodajo v zvezi z migracijami delovne sile oz. napotenimi delavci.
Številnim lokalnim in mednarodnim strankam, podjetjem in fizičnim osebam, svetuje pri izpolnjevanju davčnih obveznosti na področju dohodnine in socialne varnosti, delovnega prava, urejanja dovoljenj za prebivanje in delo, stimulativnega nagrajevanja, oblikovanja in izvajanja struktur z napotenimi delavci ter drugem individualnem davčnem in pravnem svetovanju. Sodeluje pri različnih davčnih, delovnopravnih in kadrovskih projektih, vključno s skrbnimi pregledi, davčnimi pregledi in čezmejnimi davčnimi strukturami v zvezi z napotenimi ali čezmejnimi zaposlenimi.
Konferenca bo v hotelu Slovenija v Portorožu.
Sobo lahko rezervirate v Grand hotelu Portorož. Cena standardne sobe je 105 €, executive pa 115 €
Promo code: REV2025
Zaradi organizacije vas prosimo, da se na konferenco prijavite najkasneje do 3. januarja 2024. Če boste morebiti zadržani, se od konference odjavite, ker vam bomo sicer zaračunali udeležnino. Odjavo pisno sporočite na e-naslov info@si-revizija.si.
Udeležnina za 25. davčno konferenco znaša 536,80 € (22-odstotni davek na dodano vrednost je vračunan). Za aktivne imetnike strokovnega naziva, pooblaščene ocenjevalce vrednosti in kolektivne člane Slovenskega inštituta za revizijo znaša udeležnina 456,28 € (22-odstotni davek na dodano vrednost je vračunan).
Podatke za plačilo konference boste prejeli po elektronski pošti.
• Za prijavljenih od 2 do 5 udeležencev iz iste družbe obračunamo 10 % popusta.
• Za prijavljenih več kot 5 udeležencev iz iste družbe obračunamo 15 % popusta.
• Za prijavljenih od 2 do 5 udeležencev iz kolektivnega člana revizijske družbe ali kolektivnega člana pravne osebe obračunamo 20 % popusta.
• Za prijavljenih več kot 5 udeležencev iz kolektivnega člana revizijske družbe ali kolektivnega člana pravne osebe obračunamo 25 % popusta.
Popusti se med seboj ne seštevajo; velja tisti, ki je višji.
Po določbah pravilnikov o priznanju dodatnega izobraževanja se pooblaščenim ocenjevalcem vrednosti, preizkušenim računovodjem, preizkušenim notranjim revizorjem, preizkušenim revizorjem informacijskih sistemov, preizkušenim davčnikom in revizorjem za konferenco prizna 12 ur.
Za pooblaščene ocenjevalce vrednosti ima konferenca oznako B.
Konferenca je v skladu s soglasjem Agencije za javni nadzor nad revidiranjem za pooblaščene revizorje ovrednotena z oznako B.
Prijava enega uporabnika
Za prijavo je naprej potrebna registracija v naš sistem SIS. Ob registraciji vnesite svoje ime, priimek, geslo in elektronski naslov. Po uspešni registraciji lahko na portalu ali prek spodnje povezave dostopate do seminarja in se nanj tudi prijavite s klikom na gumb Prijava na seminar.
Prijava več oseb preko podjetja
- Prva prijava
Za prijavo je naprej potrebna registracija v naš sistem SIS. V sistem naj se registrira ena oseba, ki bo upravljala podatke o podjetju in urejala prijavljene na seminar. Ob registraciji poleg osnovnih podatkov še obvezno izpolnite podatke o podjetju(na to podjetje bomo za vse prijavljene potem izstavili račune).
Po registraciji na pregledu profila preverite podatke o podjetju in se pomaknite v meni za upravljanje podjetja s klikom na gumb Prijavi se kot upravljalec tega podjetja. Preverite ime podjetja in kliknite Shrani. Prikaže se nadzorna plošča za upravljanje podjetja. S klikom na gumb Uporabniki dostopate do vseh oseb, ki jih upravljate s tem računom. Dodajte potrebne uporabnike. Nato se vrnite na željeni seminar. Na dnu strani bo gumb, ki Vam bo omogočal prijavo prek podjetja. Na tem mestu boste lahko enostavno prijavili uporabnike.
- Nadaljne prijave
Na dnu pregleda seminarja se bo nahajal gumb za prijavo prek podjetja. Nato se bo izpisal seznam uporabnikov. S klikom na gumb prijava boste uporabnika prijavili na izobraževanje.
Prijava Odjava