25. DAVČNA KONFERENCA
9.1.2025 -10.1.2025

Vabimo vas na jubilejno, 25. dvodnevno davčno konferenco Slovenskega inštituta za revizijo, ki bo v začetku januarja 2025 v Portorožu. Četrt stoletja je minilo, odkar je Slovenski inštitut za revizijo organiziral prvo davčno konferenco, in medtem je postala strokovno davčno srečanje, ki se ga je vredno udeležiti.

Konferenco bodo aktivno sooblikovali in pripomogli k njeni strokovnosti vidni predstavniki sodne, zakonodajne in izvršilne oblasti. Davčni sistem v Sloveniji je v stalnem pričakovanju večje davčne reforme, od katere gospodarstvo pričakuje tudi spremembe pri obdavčitvi stroškov dela. Zato bo na konferenci organizirana okrogla miza Je davčna razbremenitev stroškov dela v Sloveniji mogoča? Gre za enega od bistvenih dejavnikov davčnega sistema v Republiki Sloveniji, za katerega gospodarstveniki že dalj časa opozarjajo, da zavira konkurenčnost slovenskega gospodarstva, hkrati pa primerjalno s sosednjimi državami ni konkurenčno pri privabljanju tujih investicij. Okrogle mize se bodo udeležili minister za finance, predstavniki ministrstva, pristojnega za gospodarstvo, Gospodarske zbornice Slovenije in gospodarstva. Ministrstvo za finance bo predstavilo še druge izzive pri spreminjanju davčnega sistema, prav tako pa bomo na konferenci navedli ključne rešitve že uveljavljenega povsem novega globalnega minimalnega davka ter spremembe v sistemu davka na dodano vrednost (prva veljavna za leto 2024, druga pa za leto 2025). Ustavno, vrhovno in upravno sodišče smo zaprosili za poudarke iz sodne prakse na področjih, ki stalno zaposlujejo davčne strokovnjake in davčno upravo, natančneje na področju ustavnopravne razlage dohodka po ZDoh-2, pa glede razmejitvenih kriterijev za posamezno vrsto dohodka po tem zakonu in hkrati tudi vedno aktualno sodno razlago nedopustnega davčnega izogibanja. Vodstvo davčnega organa smo zaprosili za predstavitev načrtov za prihodnost in obenem za poudarke ugotovitev v že izvedenih davčnih postopkih. Ne nazadnje bodo davčni strokovnjaki poglobljeno razpravljali o davčnem postopku, transfernih cenah, obdavčitvi z dohodnino in o drugih aktualnih davčnih temah.

Konferenca je namenjena strategom davčne politike, davčni upravi, sodiščem Republike Slovenije, direktorjem, davčnim, finančnim in računovodskim strokovnjakom v podjetjih in institucijah, davčnim svetovalcem, pa revizorjem, ocenjevalcem in vsem drugim, ki se pri svojem delu pogosteje srečujejo z davčnimi problemi, tako domačimi kot tudi mednarodnimi. Predavatelji so priznani davčni in pravni strokovnjaki s posameznih področij, zato pričakujemo, da bo vzdušje na konferenci ustvarjalno in delovno.

Veselimo se srečanja in strokovne razprave z vami.

1. dan: četrtek, 9. januar 2025

9.00–9.15 Otvoritev konference in razglasitev novih preizkušenih davčnikov
Dr. Samo Javornik in mag. Saša Jerman, Slovenski inštitut za revizijo
9.15–10.00 Aktualni izzivi sprememb v davčni politiki
Mag. Katja Božič, državna sekretarka, Ministrstvo za finance
10.00–10.45 Efektivna davčna stopnja za izračun minimalnega (povrhnjega) davka
Mag. Saša Jerman, JERMAN&BAJUK, d. o. o.
10.45–11.15 Odmor
11.15–12.00 Novosti v ZDDV-1 od 1. januarja 2025 dalje, s poudarkom na obračunu in plačilu DDV-ja za skupino povezanih oseb
Mag. Rosana Dražnik, Finera svetovanje, d. o. o.
12.00–12.45 Zastaranje v davčnem postopku
Mag. Blaž Pate, LL.M., Odvetniška pisarna Blaž Pate & Partnerji, d. o. o.
12.45–13.30 Novejša sodna praksa Upravnega sodišča o davčnih zlorabah
Alenka Dolinšek, Upravno sodišče Republike Slovenije
13.30–15.00 Kosilo
15.00–17.00

Okrogla miza: Je razbremenitev stroškov dela v Sloveniji realna?
Primerjalna analiza obremenitev stroškov dela
Mojca Bartol Lesar, PwC Svetovanje, d. o. o.

Razprava na okrogli mizi
Klemen Boštjančič, minister za finance
dr. Klemen Ploštajner, državni sekretar, Ministrstvo za solidarno prihodnost
mag. Karla Pinter, generalna direktorica Direktorata za notranji trg na MGTŠ
Bojan Ivanc, CFA, CAIA, glavni ekonomist, GZS
Sonja Šmuc, direktorica strateških projektov DEWESoft, d. o. o.
Damjan Kralj, izvršni direktor upravnega odbora, BTC, d. d.

Moderiranje: mag. Saša Jerman, Slovenski inštitut za revizijo

 

2. dan: petek, 10. januar 2025

9.00–9.45 Davčna obravnava stroškov v zvezi z zagotavljanjem promocije zdravja na delovnem mestu
Bara Gradišar, Deloitte svetovanje, d. o. o.
9.45–10.30 Vnaprejšnji cenovni (APA) sporazumi: sredstvo za zagotavljanje davčne gotovosti transfernih cen
Marko Mehle, KPMG svetovanje, d. o. o.
10.30–11.15 Ugotovitve FURS v izvedenih inšpekcijskih davčnih nadzorih in načrtovani davčni postopki
Predstavnik Finančne uprave Republike Slovenije
11.15–11.30 Odmor
11.30–12.15 Aktualne aktivnosti in načrt dela Finančne uprave Republike Slovenije
Peter Grum, Generalni direktor Finančne uprave Republike Slovenije
12.15–13.00 Razmejitev med različnimi vrstami dohodkov po ZDoh-2 v sodni praksi
Dr. Erik Kerševan, Vrhovno sodišče Republike Slovenije
13.00–13.45 Obstoječa ustavnosodna razlaga pojma dohodek po Zakonu o dohodnini
Dr. Neža Kogovšek Šalamon, Ustavno sodišče Republike Slovenije
13.45–14.00 Zaključek konference

Marko Mehle

Marko Mehle je začel svojo specializacijo na področju transfernih leta 2005, ko je kot zaposlen na takratnem DURSu deloval kot davčni išpektor, pri čemer je znanje intenzivno pridobival tudi v mednarodnem okolju, v okviru večletnega intenzivnega sodelovanja z OECD, organizacijo IOTA ter v okviru številnih delovnih obiskov pri davčnih upravah, pretežno v zahodno-evropskih državah. DURS je zapustil aprila 2014 in se pridružil revizijsko-svetovalnemu podjetju KPMG kot vodja oddelka davčnega svetovanja. Danes je Marko Senior partner in vodja KPMG pisarne v Sloveniji ter vodja davčnega in pravnega svetovanja. Pri tem še vedno operativno vodi najzahtevnejše projekte davčnega svetovanja, predvsem s področja trasfernih cen za številna znana mednarodna pojetja z glavnimi družbami izven Slovenije kakor tudi za mednarodna podjetja z glavno družbo v Sloveniji povezano z oblikovanjem politike za določanje transfernih cen.
Marko že več kot desetletje redno objavlja zahtevne strokovne članke ter tudi predava pri uglednih domačih kakor tudi tujih strokovnih inštitucijah, in sicer v zvezi z vsebinami, ki se nanašajo na razumevanje, interpretacijo in ravnanja v zvezi z nacionalnimi in mednarodnimi pravili za določanje transfernih cen z davčnega vidika.  Marko je 7 let deloval tudi kot s strani EU komisije imenovani neodvisni član svetovalnega odbora EU arbitražne komisije za namene izvajanja Konvencije o odpravi dvojnega obdavčevanja zvezi s preračunom dobička povezanih podjetij, aktivno je sodeloval tudi pri pripravi posodobitev slovenske davčne zakonodaje na področju transfernih cen.

 

Blaž Pate

Blaž Pate je odvetnik, specialist za davčno pravo. Pretežno se ukvarja z davčnim pravom. Je avtor številnih člankov ter predavatelj na področju davkov.

 

Saša Jerman

Mag. Saša Jerman ima več kot 30 let strokovnih izkušenj na področju davka, računovodstva in revizije. Njena prva zaposlitev je bila v Službi družbenega knjigovodstva (sedaj FURS) na področju nadzora, od leta 1994 v revizijski družbi Podboršek, k. d., kot pooblaščena revizorka in vodja revizijskih projektov, od leta 2000 je zaposlena v mednarodni revizijski družbi KPMG kot vodja davčnega in pravnega svetovanja. Od leta 2004 do 2007 je bila na Slovenskem inštitutu za revizijo odgovorna za področje davkov. Od konca leta 2007 ustanoviteljica, solastnica in direktorica družbe za davčne, računovodske in pravne storitve ter svetovanje in izobraževanje Jerman&Bajuk, d. o. o., je vodja zahtevnejših projektov s področja reorganizacije, statusnih preoblikovanj družb in davkov. Je predsednica Odbora preizkušenih davčnikov in podpredsednica Strokovnega sveta pri Slovenskem inštitutu za revizijo. Ima večletne izkušnje pri vodenju in izvedbi zahtevnih projektov na poslovnem, davčnem in revizijskem področju.

 

Rosana Dražnik

Rosana Dražnik, Finera svetovanje, d. o. o., je magistra davčnega prava in imetnica licence za preizkušeno davčnico pri Slovenskem inštitutu za revizijo. Pri svojem delu se vsakodnevno srečuje z davčnimi žulji s področja obdavčitve pravnih in fizičnih oseb ter mednarodnih davkov, njeno specialno področje dela pa je davek na dodano vrednost. Kot davčna svetovalka in zastopnica zavezancev v davčnoinšpekcijskih nadzorih si je nabrala bogate izkušnje, ki jih na seminarjih v deli z udeleženci. Objavila je številne članke o davčni tematiki.

 

Mojca Barol Lesar

Mojca Bartol Lesar je mag. posl. ved in dela kot partnerica davčnega in pravnega oddelka pri mednarodni družbi PwC Svetovanje, d. o. o. Ukvarja se z vsemi vrstami davkov, specializirana pa je za svetovanje na področju DDV-ja, predvsem v mednarodnih transakcijah. Ima več kot 20 let izkušenj s svetovanjem mednarodnim podjetjem in korporacijam. Pri delu redno sodeluje v čezmejnih projektnih skupinah in vodi skrbne preglede. Je predavateljica na Ekonomski fakulteti v Ljubljani, redno pa objavlja tudi članke z davčnega področja in predava na konferencah Slovenskega inštituta za revizijo.

 

Erik Kerševan

Dr. Erik Kerševan. vrhovni sodnik, Vrhovno sodišče RS. Leta 2001 je magistriral ter leta 2003 doktoriral z disertacijo z naslovom "Sodni nadzor nad upravo" in v svoji poklicni poti dolgo predaval na Pravni fakulteti Univerze v Ljubljani. Sodeloval je pri mnogih znanstveno raziskovalnih projektih in pri pripravi nove sistemske zakonodaje s področja upravnega prava. V okviru svojega znanstveno-raziskovalnega dela je reden predavatelj na znanstvenih in strokovnih konferencah doma in v tujini ter je avtor številnih znanstvenih del s področja upravnega in davčnega prava. V letu 2015 izvoljen na funkcijo vrhovnega sodnika. Za souredništvo pri pripravi novega komentarja Zakona o splošnem upravnem postopku je v letu 2020 prejel nagrado pravnika leta Zveze društev pravnikov. Je tudi član Upravnega odbora Združenja vrhovnih upravnih sodišč Evropske unije. Na Upravnem oddelku Vrhovnega sodišča predseduje senatom v davčnih zadevah.

 

Mag. Katja Božič

Mag. Katja Božič ima bogate strokovne in vodstvene izkušnje iz različnih delov finančnega sistema. Po izobrazbi je magistrica ekonomskih znanosti s področja poslovodenja bank in ima naziv državni revizor.
Karierno pot je začela v Banki Slovenije in borzno-posredniški družbi Poteza. V Bank Austria Creditanstalt je vodila oddelek za osebno bančništvo. Kot direktorica sektorja poslovanja s podjetji v Gorenjski banki je leta 2014 sodelovala pri pripravi in izvedbi ukrepov prestrukturiranja banke. Vodila je tudi lastno podjetje za poslovno in finančno svetovanje.
V obdobju od 2005 do 2012 je bila zaposlena na Ministrstvu za finance. Kot generalna direktorica direktorata za finančni sistem je bila pristojna za koordinacijo priprave predlogov zakonskih predpisov s področja finančnega sistema in urejanje odnosov z mednarodnimi finančnimi institucijami. Sodelovala je pri pristopnih pogajanjih Slovenije k Organizaciji za gospodarsko sodelovanje in razvoj in prvem slovenskem predsedovanju Svetu Evropske unije leta 2008. Na ravni Evropske unije je bila članica ekonomsko-finančnega odbora, odbora za finančne storitve in evropskega bančnega odbora.
Katja Božič ima tudi bogate upravljavske izkušnje. Bila je direktorica v svetu direktorjev Evropske investicijske banke v Luksemburgu, članica nadzornega sveta Nove Ljubljanske banke in nadzornega sveta Abanke Vipa ter članica strokovnega sveta Agencije za zavarovalni nadzor.
Pred imenovanjem za državno sekretarko je bila zaposlena na Računskem sodišču kot vrhovna državna revizorka, pristojna za revidiranje vladnih proračunskih uporabnikov, kjer je med drugim koordinirala izvedbo revizij predloga zaključnega računa proračuna Republike Slovenije in pravilnosti izvršitve državnega proračuna za leta 2020, 2021 in 2022.

 

Peter Grum

Peter Grum je po izobrazbi je univerzitetni diplomirani pravnik. Na Finančni upravi in njeni predhodnici Davčni upravi je bil zaposlen 14 let, od leta 2006 do leta 2020.
Na Davčni upravi (Davčnemu uradu Ljubljana) se je kot pripravnik na oddelku za pravne naloge zaposlil leta 2006. Naloge je nato opravljal na Generalnem davčnem uradu na oddelku za dohodnino in prispevke in v Službi generalnega direktorja. Leta 2011 je v Upravi za davčno računovodstvo in finance vodil sektor za davčne finance. Leta 2012 je postal vodja Službe generalnega direktorja na Generalnem davčnem uradu, leta 2014 pa namestnik generalnega direktorja Finančne uprave. Ta položaj je zasedal vse do oktobra 2020, ko je postal generalni direktor Direktorata za informatiko na Ministrstvu za javno upravo. To mesto je zasedal do 10. 6. 2022, ko je postal vršilec dolžnosti generalnega direktorja Finančne uprave. Vlada ga je imenovala za generalnega direktorja Finančne uprave, in sicer za pet let, od 10. decembra 2022 do najdlje 9. decembra 2027 z možnostjo ponovnega imenovanja.
Na Finančni upravi (prej Davčni upravi) je vodil številne delovne skupine, ki so se med drugim ukvarjale s prenovo informacijskega sistema Davčne uprave, oblikovanjem načrta integritete v Finančni upravi, uvedbo davčnih blagajn, reorganizacijo Finančne uprave, vzpostavitvijo mobilne aplikacije eDavki in tako dalje. Med obdobjem pandemije covida-19 je na Finančni upravi vodil različne projekte za vzpostavitev finančne pomoči davčnim zavezancem, bil pa je tudi eden ključnih akterjev pri vzpostavitvi sistema unovčevanja turističnih bonov.

Konferenca bo v hotelu Slovenija v Portorožu.

Sobo lahko rezervirate v Grand hotelu Portorož. Cena standardne sobe je 105 €, executive pa 115 €

Promo code: REV2025

Zaradi organizacije vas prosimo, da se na konferenco prijavite najkasneje do 3. januarja 2024. Če boste morebiti zadržani, se od konference odjavite, ker vam bomo sicer zaračunali udeležnino. Odjavo pisno sporočite na e-naslov info@si-revizija.si.

Udeležnina za 25. davčno konferenco znaša 536,80 € (22-odstotni davek na dodano vrednost je vračunan). Za aktivne imetnike strokovnega naziva, pooblaščene ocenjevalce vrednosti in kolektivne člane Slovenskega inštituta za revizijo znaša udeležnina 456,28 € (22-odstotni davek na dodano vrednost je vračunan).

Podatke za plačilo konference boste prejeli po elektronski pošti.

• Za prijavljenih od 2 do 5 udeležencev iz iste družbe obračunamo 10 % popusta.
• Za prijavljenih več kot 5 udeležencev iz iste družbe obračunamo 15 % popusta.
• Za prijavljenih od 2 do 5 udeležencev iz kolektivnega člana revizijske družbe ali kolektivnega člana pravne osebe obračunamo 20 % popusta.
• Za prijavljenih več kot 5 udeležencev iz kolektivnega člana revizijske družbe ali kolektivnega člana pravne osebe obračunamo 25 % popusta.

Popusti se med seboj ne seštevajo; velja tisti, ki je višji.

Po določbah pravilnikov o priznanju dodatnega izobraževanja se pooblaščenim ocenjevalcem vrednosti, preizkušenim računovodjem, preizkušenim notranjim revizorjem, preizkušenim revizorjem informacijskih sistemov, preizkušenim davčnikom in revizorjem za konferenco prizna 12 ur.

Za pooblaščene ocenjevalce vrednosti ima konferenca oznako B.

Prijava enega uporabnika

Za prijavo je naprej potrebna registracija v naš sistem SIS. Ob registraciji vnesite svoje ime, priimek, geslo in elektronski naslov. Po uspešni registraciji lahko na portalu ali prek spodnje povezave dostopate do seminarja in se nanj tudi prijavite s klikom na gumb Prijava na seminar.

Prijava več oseb preko podjetja

  • Prva prijava

Za prijavo je naprej potrebna registracija v naš sistem SIS. V sistem naj se registrira ena oseba, ki bo upravljala podatke o podjetju in urejala prijavljene na seminar. Ob registraciji poleg osnovnih podatkov še obvezno izpolnite podatke o podjetju(na to podjetje bomo za vse prijavljene potem izstavili račune). 

Po registraciji na pregledu profila preverite podatke o podjetju in se pomaknite v meni za upravljanje podjetja s klikom na gumb Prijavi se kot upravljalec tega podjetja. Preverite ime podjetja in kliknite Shrani. Prikaže se nadzorna plošča za upravljanje podjetja. S klikom na gumb Uporabniki dostopate do vseh oseb, ki jih upravljate s tem računom. Dodajte potrebne uporabnike. Nato se vrnite na željeni seminar. Na dnu strani bo gumb, ki Vam bo omogočal prijavo prek podjetja. Na tem mestu boste lahko enostavno prijavili uporabnike.

  • Nadaljne prijave

Na dnu pregleda seminarja se bo nahajal gumb za prijavo prek podjetja. Nato se bo izpisal seznam uporabnikov. S klikom na gumb prijava boste uporabnika prijavili na izobraževanje.

Prijava Odjava